diumenge, 21 de juliol del 2013

Pa de pessic

Avui un clàssic dels dolços: el pa de pessic. A mi m'agrada quan és tan alt i tan esponjós,... Ara, després d'uns quants intents, ja m'hi comença a quedar. Mmmmmm.... que bo!


Ingredients:
4 ous
125 g de sucre
125 g de farina
1 culleradeta de llevat en pols
pela de llimona ratllada
sucre fi

Preparació:
En un recipient fondo batre els ous sencers junt amb el sucre fins que quedin esponjosos i doblin el seu volum. Tot seguit, anar-hi afegint la farina amb la culleradeta de llevat, de mica en mica, passant-la per un sedàs. No s'ha de treballar massa, només el necessari perquè quedi barrejat. Finalment posar-hi la pell de la llimona ratllada.
Aleshores, abocar-ho en un motlle untat, que no sigui massa gran perquè sinó no pujarà. Jo, per aquestes quantitats, ho faig amb un motlle de 20 cm.
Coure'l a forn regular a 180 graus com a màxim, uns 25 o 30 minuts. L'escalfor ha de venir de baix perquè si s'enrosseix massa de pressa no pujarà i no quedarà esponjós.
Quan ja està cuit, treure'l del forn. Llavors jo faig el que em va ensenyar la iaia (que ho va aprendre en un curs de cuina): deixar-lo caure pla des d'uns tres o quatre pams d'alçària (em sembla que és perquè expulsi l'aire i no s'abaixi). Desemmotllar i deixar-lo refredar a sobre d'una reixeta.
Quan sigui fred, posar-hi sucre fi per sobre.



Té bona pinta, eh?
Si es vol, quan és fred es pot partir i farcir de crema, melmelada, o cobrir-lo de xocolata,... Pot servir de base d'altres pastissos. A mi, de totes maneres, com més m'agrada és així, tal qual. És bo per esmorzar, berenar o de postres per acompanyar el cafè.

Bon profit!
Marta





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada